I och med att Ge Effektivt blivit en egen organisation har vi också startat upp ett eget bankkonto på Nordea ("vårt nya bankkonto") där all vår insamling kommer att ske framöver.
Tidigare har Ge Effektivt haft sitt insamlingskonto under Effektiv Altruism Sveriges namn på Swedbank ("vårt gamla bankkonto").
Detta gamla konto kommer att stänga den 25:e augusti 2022.
Vad innebär detta för mitt givande? Swish Om du tidigare gett till oss via Swish, behöver du inte göra något. Det Swish-nummer som anges här på vår hemsida är kopplat till vårt nya bankkonto.
Stående överföring Om du har en stående överföring uppsatt till oss sedan tidigare så ligger överföringen kvar som kopplad till vårt gamla bankkonto. Efter den 25:e augusti kommer överföringen därför inte att kunna genomföras.
För att flytta över den stående överföringen till vårt nya bankkonto kan du följa dessa steg:
1) Avsluta din stående överföring till vårt gamla bankkonto, som har kontonummer 704 665 512-7 (Swedbank).
2) Sätt upp en ny stående överföring till kontonummer 9960-4219888700 (Nordea), med samma referens som du använt tidigare.
Alternativt kan du välja att sätta upp ett autogiro istället för en stående överföring (sök efter
geeffektivt.se i din nätbank).
Om du vill ta tillfället i akt att ändra beloppet du skänker, eller sättet du fördelar din donation på, ber vi dig om att registrera ett nytt givande här på vår hemsida
geeffektivt.se/ge och följa instruktionerna där med det nya referensnummer som du får.
Om du har en stående överföring uppsatt till oss sedan tidigare ska du ha fått ett mail utskickat av oss med majoriteten av information som står på den här sidan, där du ombeds att flytta din stående överföringen. Till er som redan gjort detta - stort tack!
Autogiro Om du tidigare satt upp ett autogiro till oss, behöver du inte göra något. Det Bankgiro-nummer som är kopplat till Autogiro är kopplat till vårt nya bankkonto på Nordea.
Notis om förflyttning av medgivanden för autogiro I samband med att vi blivit en egen organisation har vi även startat ett eget Fortnox-konto. Fortnox är ett ekonomisystem som används till många saker, bland annat till att hantera medgivanden för autogiro, vilket skickas till oss när du som givare sätter upp ett autogiro till oss via er bank (läs mer på
Fortnox hemsida).
Tidigare har vi använt Effektiv Altruism Sveriges Fortnox-konto för autogiro-medgivanden, men dessa har nu förflyttats till Ge Effektivts Fortnox-konto.
Du som givare behöver inte göra något för att ditt månadsgivande ska fortsätta som vanligt via Autogiro.
Vad gör jag om något krånglar till sig? Tveka inte att ring Henri på 070-782 11 51 eller Simon på 070 280 95 14 så hjälper vi gärna till. Du kan också maila oss på
donationer@geeffektivt.se om du har frågor eller funderingar kring detta.
Vi är så tacksamma för alla er som ger via Ge Effektivt, och vi hoppas att denna förbättrande förändring inte ska krångla till det för er givare alltför mycket!