STOCKHOLM/REMOTE · HELTID
Operativt ansvarig
Ge Effektivt rekryterar nu en operativt ansvarig till kansliet i Stockholm.
Du blir en avgörande del i insamlingen till de välgörenhetsorganisationer som gör allra störst skillnad för människor, djur och klimat. I den här rollen kommer du att ha en central roll både i arbetet med att ge en fantastisk upplevelse till befintliga givare och att driva vår tillväxt av insamlade medel.

Fyll i detta formulär för att söka tjänsten. Sista ansökningsdag är 15 april, men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

Vi bedriver också en parallell söknadsprocess efter en filantropiansvarig.
Om Ge Effektivt
Ge Effektivt är en ideell förening som sedan grundandet i november 2020 har samlat in över 5 miljoner kronor till effektiv välgörenhet [1], med mål om nya 9 miljoner under 2022. Ge Effektivt inspireras av effektiv altruism-rörelsen, som handlar om att använda forskning och förnuft för att göra så mycket gott som möjligt. Ge Effektivt ingår i ett internationellt nätverk av organisationer som arbetar utifrån dessa principer, med särskilt nära kontakter med de organisationer som arbetar med effektivt givande i andra länder.

Organisationens drift är finansierad genom gåvor från stiftelser och privatpersoner, som vi samlar in separat från våra välgörenhetsdonationer. Vårt arbete fokuserar på att sprida idéerna om effektivt givande i Sverige samt att samla in pengar till de välgörenhetsorganisationer med störst möjlighet att göra så mycket gott som möjligt.

I teamet värdesätter vi kombinationen av logiskt tänkande och stora hjärtan. Vi har ett stort ansvar för att arbeta effektivt för att göra världen bättre, men vill fortfarande samskapa en varm miljö där vi har roligt på jobbet. Genom högt i tak och välkomnande av alla välunderbyggda resonemang siktar vi på kraftig tillväxt närmsta åren genom de metoder som vi tror ger bäst utfall. Hos oss är du med på en resa där alla verkligen gör skillnad och med stolthet kan se tillbaka på det vi åstadkommit. Du blir också del av ett intellektuellt utmanande community med den gemensamma ambitionen att förbättra världen.

[1] https://www.givewell.org/how-we-work/process
Om rollen
Vi söker en person som kommer arbeta med att:

  • Driva och vidareutveckla vårt insamlingsarbete
  • Utveckla vår kommunikationsstrategi i samarbete med styrelse och verksamhetschef
  • Planera, producera och publicera material för webbsida, nyhetsbrev och sociala medier
  • Planera och producera olika former av marknadsföring för att upptäcka kostnadseffektiva sätt att samla in mer pengar
  • Kommunicera med befintliga och potentiella givare i vårt community
  • Söka hävstång på sin tid genom att aktivera vårt nätverk av volontärer
  • Underhålla våra rutiner för fakturahantering och rapportering i samarbete med redovisningsbyrå och revisor
  • Vidareutveckla tekniska plattformen för givarupplevelsen, med tekniskt kunniga volontärers hjälp
  • Producera presentationer, annonser och rapporter
  • Olika administrativa uppgifter vid behov

Du arbetar i nära samarbete med verksamhetschefen för att driva organisationen framåt. Tjänsten och dess uppgifter kommer i största mån, där möjligt, att anpassas efter förmåga och intresse. I samband med att organisationen växer kan rollen orienteras mer mot kommunikation, insamling eller verksamhetsadministration efter lämplighet och behov.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:

  • Motiveras av att göra gott i världen och sympatiserar med idéerna inom effektiv altruism
  • Resonerar på ett sätt som är logiskt transparent [2]
  • Är prestigelös och gärna hugger i med att göra det som behövs för tillfället
  • Är van att prioritera din tid mellan flera viktiga uppgifter för att få störst effekt av dina insatser
  • Är strukturerad, självgående, noggrann och bra på att få saker gjort
  • Har en fallenhet för att ta dig an uppgifter på nya områden
  • Har god vana av tekniska verktyg och sociala medier
  • Har god förståelse för ekonomi, så som budget och bokföring
  • Har god kommunikationsförmåga på muntlig och skriftlig svenska och engelska
[2] https://www.openphilanthropy.org/reasoning-transparency

Det är särskilt meriterande om du

  • Har god förståelse för idéerna inom effektiv altruism
  • Har starka förmågor inom skriven, visuell och verbal kommunikation
  • Har erfarenhet från insamlingsorganisationer
  • Har erfarenhet av digital marknadsföring
  • Har vana av tekniska verktyg inom marknadsföring som CMS-verktyg, Mailchimp, Google Analytics
  • Är skicklig på att producera tilltalande grafiskt material
Lön & förmåner
Anställningens omfattning bör helst vara heltid och gäller tillsvidare med sex månaders provanställning. Lönen kommer att vara i linje med nivån för liknande roller och anpassas efter den sökandes kvalifikationer. Förmåner inkluderar efter förhandling 5 veckors semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension mm.

Arbetet kan utföras på plats på Ge Effektivts kontor i Stockholm eller på distans. Arbetstiderna är flexibla under ansvar.
Ansökan
Fyll i detta formulär för att söka tjänsten. Sista ansökningsdag är 15 april.

Rekryteringsprocessen kommer bestå av fyra steg:

  • CV & ansökningsformulär
  • Arbetsprov (mindre än 2 timmar)
  • 2 intervjuer

Kontakta gärna styrelseordförande Vilhelm Skoglund, ville@geeffektivt.se om du har frågor om rollen eller om ansökningsprocessen.

Om du är osäker på om du kvalificerar för rollen så uppmuntrar vi dig till att söka oavsett, eller höra av dig till oss för att diskutera dina möjligheter.

Vi är måna om att skapa en mångsidig rekryteringspool. Det finns forskning som tyder på att individer från underrepresenterade grupper tenderar att underskatta sina förmågor. Ge Effektivt vill inte att ansökningsprocessen ska avskräcka potentiella kandidater. Vi uppmuntrar starkt intresserade personer att ansöka oavsett kön, ras, etnicitet, nationalitet, fysisk förmåga, utbildningsbakgrund, socioekonomisk status, etc.


geeffektivt.se drivs av
Ideella föreningen Ge Effektivt
info@geeffektivt.se
Orgnr: 802536-0739

Våra villkor
Vår integritetspolicy
Made on
Tilda